Cita-cita yang terpendam







Library dan diriku adalah kawan rapat sejak dari bangku sekolah lagi..
menjadi Pengawas PSS adalah minatku dari kecil..sehinggalah daku memilih kerjaya sebagai seoramg PUSTAKAWAN/LIBRARIAN yang mana tempatnya yang tenang dan sentiasa di temani 
oleh wacana ilmu yang pelbagai...serta menjadi saksi perkembangan teknologi masa kini yang pesat membangun...ecewah..bermadah panjang tibe-tibe..😆Ok dalam gambar ni adalah kenangan bersama geng-geng Pustakawan dr SMK ZON R1...hehehe





Angin berderu-deru di wajah ku
memandang jauh . . .dilangit
bertapa aku ingin mengejar
cita-cita ku . . .ini

Aku . . .terkenangkan masa aku
di bangku sekolah . . .aku
mesti menjadi seorang cikgu
aku . . mahu mencurahkan
segala ilmu yang ku pelajari
kepada anak bangsaku
supaya mereka menjadi . . .
pemimpin yang disegani
dan dapat berbakti kepada
tanah air bumi Malaysia . .

Aku ingin menjadi cikgu
tapi . . .impian itu hanyala
angan-angan semata-mata
aku . . . .terkandas tak
kesampaian menjadi seorang
cikgu . . .tapi

Aku . . .tetap mencuba
bahawa aku . . . .
masih memegang . . .cita-citaku
ini . . . .
Aku mempunyai semangat
yang jitu . . .
dan mampu memberi
semangat kepada
generasi yang . . .memerlukan
pembakar semangat
didalam diri mereka. . .

Walaupun aku . . .tidak
menjadi cikgu . . .tetapi aku
mampu memberikan
semangat ini kepada
anak-anakku . . .
agar mereka menjadi
manusia yang berguna
kepada agama dan negara

Akan ku serapkan diri
anak-anakku dengan akidah dan
kekuatan iman didalam
hati dan jiwa mereka
serta diberikan pendidikan
yang boleh melengkapkan
mereka demi masa depan . . .

Inilah jiwa ku . . .
jauh dilubuk hati ini . .
impian menjadi cikgu . . .
tetap tersemat nun
disanubariku . . .

Comments

CERITA KAMI

EDISI KHAS : ENROLLMENT ALONG KE UITM - CAMPUS TAPAH,PERAK

EDISI KHAS : ENROLLMENT LAILI IZZATI DI SMK AGAMA ( P) ALAWIYAH SESI 2024/2025 - 1 UMI KHALTUM

MEMORI BERSAMA KELUARGA MERTUAKU....(BELAH PERLIS)

Perkahwinan Kami Adik Beradik

Kenangan Bersama Adik-adik Ku . . .

TEMASYA SUKAN PASTI CAWANGAN KANGAR 2017

EDISI KHAS - PROGRAM AKHIR TAHUN & MAJLIS APRESIASI LAILI SEKOLAH SRI 1

GAMBAR- GAMBAR KENANGAN ANAKKU LAILI IZZATI ( NEW UPDATED)