Nukilan Puisi








Emak,
Sungguh hati ini
amat berindui . . .mu
hidup ini perlu diteruskan
mengharungi ranjau berduri
perit maun,
suka dan duka . . .

Emak,
Alangkah indahnya . . .
seandainya ada dirimu
disisi ku . . .ketika ini
aku amat rindu dengan suara mu
sentuhanmu . . .

Emak,
Pedihnya hati ini . .
bila dikau tiada disisiku
tidak dapat ku luahkan
isi hati ku seperti mana dulu . .

Hidup diperantau . . .beginilah
tiada masa untuk difikirkan . .
tiada wang diperuntukkan . .
tiada kasih boleh disatukan . . .
tidak pernah sesekali dulu
aku tinggalkan dirimu. . .mak
bila saat aku membina
mahligai indah . . .
aku . . . terpisah

Emak,
aku tiada pilihan . .
hanya akur dengan
si dia . . .
aku rindu saat-saat
kita bersama dulu . . .mak
Aku amat bahagia . . .
sekarang ini
ditemani . . .cahaya mata
yang dianugerah oleh . . .Allah

Emak,
aku tidak pernah
melupakan sesaat pesananmu . . .
gelak tawamu ,marah , sedih . . .
mak . . .mak . .. mak
jasa dan baktimu . . .
tetap ku kenang hingga akhir hayat

Emak,
aku amat-amat rindu padamu
inilah rintihan . . .
naluri hati anakmu

Comments

CERITA KAMI

EDISI KHAS : ENROLLMENT ALONG KE UITM - CAMPUS TAPAH,PERAK

EDISI KHAS : ENROLLMENT LAILI IZZATI DI SMK AGAMA ( P) ALAWIYAH SESI 2024/2025 - 1 UMI KHALTUM

MEMORI BERSAMA KELUARGA MERTUAKU....(BELAH PERLIS)

Perkahwinan Kami Adik Beradik

Kenangan Bersama Adik-adik Ku . . .

TEMASYA SUKAN PASTI CAWANGAN KANGAR 2017

EDISI KHAS - PROGRAM AKHIR TAHUN & MAJLIS APRESIASI LAILI SEKOLAH SRI 1

GAMBAR- GAMBAR KENANGAN ANAKKU LAILI IZZATI ( NEW UPDATED)