Hati Seorang Wanita




Gambar sekadar hiasan..




Sungguh indah dunia ini
dilengkapi pemandangan yang
luas terbentang . . .
dilihat . . . .kicau kicauan burung
di waktu senja . . . .
nan saujana mata
memandang . . hati ini . .
terdetik . . . . satu
panahan yang sangat pedih
dan tragis memikirkan
hari berganti hari . . . .

Aku tiada kuasa . . . untuk
diperkatakan . .
hanya la . . .akur dengan
kehendak ilahi . . .
meniti hari dengan kepenatan . . .
kepayahan . . .
kesabaran . . .
aku terima dengan jiwa
dan raga . . . .

Penguat semangat ku . . .
sebagai seorang isteri . . .
ibu . . . .dan anak
Tidakla . . .aku menghitung hari
bagi membesarkan anak - anak ku
tat kala . . . mati hanyala semata-mata
kerana dia . . .yang maha esa

Aku tahu . . . aku hanya la
seorang wanita
tiada siapa yang lebih memahami
hati . . ini . . .hanya . .dia
yang satu . . . Allah

aku . . .merenung jauh
kehidupan ku . . . tersimpul
perlbagai persoalan
yang bermain di fikiran
aku . . . terfikir
anak sememangnya mampu
berbuat apa saja tuk
ibu dan ayah . . .
tetapi . . .
seorang menantu mampukah?
dia menjalankan kewajipannya . . .
sebagai . . .menantu . .?

Aku . . .amat-amat
memahami . . .kepada
mereka yang menghadapi
. . . kadang kala . . .
rasa sedih . . .
rasa gembira . . .dan juga
rasa hati ini . . .
di permainankan . .

Apa yang harus aku . .
lakukan . . . kerana aku
seorang wanita . . .
ku bermohon pada Allah
agar diberi kelembutan
hati kepada suami-suami
yang bersikap sedemikian . . .

semoga . . . di beri
peluang kepada isteri-isteri
mengkecapi . . .apa
yang di selami dan di ingini
di dalam sanubari mereka.
amin . . .

Comments

CERITA KAMI

EDISI KHAS : ENROLLMENT LAILI IZZATI DI SMK AGAMA ( P) ALAWIYAH SESI 2024/2025 - 1 UMI KHALTUM

EDISI KHAS : ENROLLMENT ALONG KE UITM - CAMPUS TAPAH,PERAK

MEMORI BERSAMA KELUARGAKU (FAMILY BELAH KL).....

Kenangan Laili Izzati . .Pada usia 3 dan 4 tahun bersama cikgu Pasti Al- Islah 2 dan kwn2nya

EDISI KHAS - PROGRAM SPM KEIBUBAPAAN & MAJLIS APRESIASI SAIM

Puisi-puisi indah

MEMORI BERSAMA KELUARGA MERTUAKU....(BELAH PERLIS)